Teaching international students in english: a matter of culture
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Mattisson, JaneEditorial
Universidad de Granada
Materia
Multicultural Socio-educational Academic writing Cultural influence Socio-educativo Escritura académica Influencia cultural
Fecha
2010-01Referencia bibliográfica
Mattisson, J. Teaching international students in english: a matter of culture. Porta Linguarum, 13: 165-178 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31930]
Resumen
There is a growing interest in learning in the multicultural classroom.
More and more universities offer a wide variety of programmes and courses in English.
It is important to understand the influence of cultural factors on student performance
in the multicultural classroom. This article discusses the writer’s experience of teaching
an intercultural communication course at Kristianstad University College, Sweden. It
also presents an in-service course, “Teaching in English”, for lecturers and teachers
whose mother tongue is not English. The second half of the article focuses on Chinese
postgraduates and discusses the cultural factors affecting their performance in writing
classes. En la actualidad hay un creciente interés en el aprendizaje en clases
multiculturales. Cada vez más universidades ofrecen una amplia variedad de programas
y cursos en inglés. Desde esta perspectiva, es importante entender la influencia de los
factores culturales sobre el rendimiento del estudiante en aulas multiculturales. Este
artículo trata sobre la experiencia de la escritora al enseñar un curso de comunicación
intercultural en la Universidad de Kristianstad, Suecia. También describe un curso de
formación sobre escritura académica en inglés tanto para profesores de universidad
como todo profesor cuya lengua materna no es el inglés. La segunda mitad del artículo
se centra en cursos de postgrado chinos y analiza los factores culturales que afectan al
rendimiento en las clases de escritura.