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dc.contributor.authorMartínez Lirola, María
dc.contributor.authorTabuenca Cuevas, María
dc.date.accessioned2014-05-26T12:09:41Z
dc.date.available2014-05-26T12:09:41Z
dc.date.issued2010-01
dc.identifier.citationMartínez Lirola, M.; Tabuenca Cuevas, M. Applying genre theory to improve exposition-type essay writing. Porta Linguarum, 13: 29-42 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31922]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31922
dc.description.abstractThe study reported in this paper focuses on the use of the Genre Theory in multilingual classrooms as an appropriate framework for English L2 writing. Our students' mother tongues were Spanish, Valencian, French, Flemish, Italian, German and Rumanian. The Genre Theory was applied to increase students' literacy skills through the study of text types and specific grammar structures that appear in these texts. As an adequate evaluation process had to be implemented, the computer programme Markin'© developed by Martin Holmes (1996-2002) was used to correct a corpus of 40 expositions written in English by students on the English Language IV course at the University of Alicante (Spain). Markin '© was used to classify and monitor the frequency of the types of specific structures used in exposition writing. In this study we intend to demonstrate that the combination of the Theory of Genre and the use of Markin'©, helped students to improve their level of literacy.es_ES
dc.description.abstractEste estudio se centra en el uso de la Teoría del Género en clases multilingües como un marco adecuado para la escritura del inglés como segunda lengua. Las lenguas maternas de nuestros estudiantes eran español, valenciano, francés, flamenco, italiano, alemán y rumano. La Teoría del Género se aplicó con el fin de mejorar las destrezas escritas de los estudiantes a través del estudio de textos y de estructuras gramaticales específicas que aparecen en estos textos. Como era necesario implementar un proceso de evaluación, el programa informático Markin'© desarrollado por Martin Holmes (1996-2002) fue empleado para corregir un corpus de 40 exposiciones escritas en inglés por estudiantes de la asignatura Lengua IV de la Licenciatura en Filología Inglesa en la Universidad de Alicante. Markin '© se empleó para clasificar los tipos estructuras que aparecen en las exposiciones. Este estudio pone de manifiesto que la combinación de la Teoría del Género y el uso de Markin '© contribuyó a que los estudiantes mejoraran su nivel de escritura.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectGenre theoryes_ES
dc.subjectMarkin copyrightes_ES
dc.subjectExpositionses_ES
dc.subjectAcademic wirtinges_ES
dc.subjectUniversity teachinges_ES
dc.subjectTeoría del géneroes_ES
dc.subjectExposiciónes_ES
dc.subjectEscritura académicaes_ES
dc.subjectEnseñanza universitariaes_ES
dc.titleApplying genre theory to improve exposition-type essay writinges_ES
dc.title.alternativeAplicar la teoría del género para mejorar la exposición de la escritura académicaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31922


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