Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFigueiredo, Sandra
dc.contributor.authorSilva, Carlos
dc.date.accessioned2014-05-19T09:59:57Z
dc.date.available2014-05-19T09:59:57Z
dc.date.issued2008-06
dc.identifier.citationFigueiredo, S.; Silva, C. The psychosocial predisposition effects in second language learning: motivational profile in portuguese and catalan samples. Porta Linguarum, 10: 7-20 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31776]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31776
dc.description.abstractThis present study examines the non-linguistic outcomes of second language learners groups and the data for this study were collected from an application of a test battery-BAMA (motivational, affective and learning aspects assessment), developed in PhD research context. Were found differences between children and adolescents (305 portuguese and 279 catalan immigran students), regarding motivation and attitudes in the second language learning and psychosocial adaptation contexts, taking into account their nationalieties, mother tongues, age and gender. The children and female catalan present the most favourable means, as predcitors in the languages learning, what we can relate to previous research. In othe hand, the portuguese sample presents a distinct other profile, which could be compromising the language learning and psychosocial development.es_ES
dc.description.abstractEn la aplicación de la batería BAMA (que evalúa motivación, factores afectivos y aprendizaje), en el contexto de investigación de doctorado, encontramos diferencias en la motivación y las actitudes hacia el aprendizaje de segundas lenguas y su adaptación psicosocial entre niños y adolescentes, 305 portugueses y 279 estudiantes catalanes de origen inmigrante. Las diferencias observadas están relacionadas con la nacionalidad, la lengua materna, la edad y el género. Los estudiantes más jóvenes y las chicas catalanas obtienen medias más favorables que predicen mejores resultados en el aprendizaje de lenguas, como en otros estudios. Los alumnos portugueses presentan el otro perfil que podría comprometer el aprendizaje de idiomas y el desarrollo psicosocial.es_ES
dc.description.sponsorshipThis PhD research is sponsored by Foundation for Science and Technology (FCT), Portugal, with the grant reference SFRH/BD/24819/2005.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectSecond language acquisition es_ES
dc.subjectAdquisición de lenguases_ES
dc.subjectCognitiones_ES
dc.subjectCogniciónes_ES
dc.subjectAttitudeses_ES
dc.subjectActitudeses_ES
dc.subjectMotivationes_ES
dc.subjectMotivación es_ES
dc.subjectAgees_ES
dc.subjectEdades_ES
dc.subjectGenderes_ES
dc.subjectGéneroes_ES
dc.titleThe psychosocial predisposition effects in second language learning: motivational profile in portuguese and catalan sampleses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31776


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License