L1 in the EFL classroom: more a help than a hindrance?
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Mother tongue Lengua materna Translation Traducción Contrastive analysis Análisis contrastivo EFL classroom practice Actividades en el aula de inglés
Date
2008-01Referencia bibliográfica
Rodríguez Juárez, C.; Oxbrow, G. L1 in the EFL classroom: more a help than a hindrance?. Porta Linguarum, 9: 93-109 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31748]
Résumé
The use of the L1 in monolingual contexts has been somewhat frowned
upon in EFL classrooms over the years, with teaching activities usually conducted
exclusively in the target language. However, if used judiciously, the mother tongue may
in fact become a teaching and learning resource which can greatly enhance the acquisition
process and encourage learners to focus on similarities and differences between their L1
and the language under study. In the present study, we shall explore the use of L1 and
translation with first-year English Language students of ‘English Philology’ at the University
of Las Palmas de Gran Canaria, Spain. El uso de la lengua materna en contextos monolingües de enseñanza del
inglés como lengua extranjera ha estado a menudo mal considerado, realizándose las
tareas docentes exclusivamente en la lengua meta. Sin embargo, el uso sensato de la
lengua materna puede de hecho servir como un recurso de enseñanza/aprendizaje que
puede mejorar los procesos de adquisición y ayudar a los alumnos a centrarse en las
diferencias y similitudes entre su lengua y la lengua extranjera. En este trabajo, investigaremos
el uso de la lengua materna y de la traducción en alumnos de primer curso
de Filología Inglesa de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, España.