A Cognitively-oriented Encapsulation of Strategies Utilized for Lexical Development: In search of a flexible and highly interactive curriculum
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Mohseni-Far, MohammadEditorial
Universidad de Granada
Materia
Vocabulary acquisition/learning Adquisición/aprendizaje de vocabulario Lexical knowledge Conocimiento léxico Lexical development Desarrollo léxico Strategies and techniques Técnicas y estrategias
Fecha
2008-01Referencia bibliográfica
Mohseni-Far, M. A Cognitively-oriented Encapsulation of Strategies Utilized for Lexical Development: In search of a flexible and highly interactive curriculum. Porta Linguarum, 9: 35-52 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31744]
Resumen
The purpose of this paper is to inquire in depth into vocabulary learning/
acquisition strategies and techniques as related to second/foreign language. In doing so,
the study is intended to focus particularly on the variables connected to lexical knowledge
and accordingly set up a fairly comprehensive framework which includes and accounts
for the most important strategies and pertinent factors within the vocabulary acquisition
context. The study presents four salient variables; three from Flavell’s cognitive model
(1992), and the variable of context is introduced to give meticulous importance to review.
The organic notion underlying this investigation is that the most effectual and successful
lexical development will occur in multipurpose and highly interactive curriculums that
attain a pedagogically well-reasoned equilibrium between explicit and implicit activities
for L2 learners at all levels of their progress. El objetivo de este trabajo es comprobar en profundidad las estrategias y
técnicas de adquisición/aprendizaje de vocabulario relacionadas con una lengua extranjera.
El trabajo se centra en las variables que tiene que ver con el conocimiento léxico
y consecuentemente establecer un marco comprensivo que tenga en cuenta las estrategias
más importantes y los factores más pertinentes dentro del contexto de adquisición
de vocabulario. El estudio presenta cuatro variables, tres del modelo cognitivo de Flavell
(1992) y una cuarta, el contexto se añade para dar más importancia a la revisión. La
noción que subyace a esta investigación es que los desarrollos léxicos con mayor éxito
se darán en curriculums que ofrezcan múltiples objetivos y que sean muy interactivos
para obtener un equilibrio pedagógico equilibrado y bien razonado entre actividades
explícitas e implícitas para estudiantes de una segunda lengua en todos niveles de su
progreso.