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dc.contributor.authorNavarro Romero, Betsabé
dc.date.accessioned2013-12-13T12:18:18Z
dc.date.available2013-12-13T12:18:18Z
dc.date.issued2013-01
dc.identifier.citationNavarro Romero, B. Descriptive analysis of Vaughan systems, assets and pitfalls of an audiolingual method. Porta Linguarum, 19: 113-128 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/29633]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/29633
dc.description.abstractThis article explores the advantages and disadvantages of English language immersion courses, subsidized by the Spanish Ministry of Education and organized by the International University Menendez Pelayo, which hires the services of the American company Vaughan Systems. These immersion courses, called “Immersion for Verbal Agility”, follow the “Vaughan Method” - a language learning methodology based, according to the author, on the well-known Audiolingual and Grammar Translation methods. The present study, based on observation and participation in one of the mentioned intensive courses, analyses the assets and pitfalls of what it is now a traditional language teaching method, providing a theoretical discussion on Second Language Acquisition and a brief review of the corresponding second language teaching methods.es_ES
dc.description.sponsorshipEl presente artículo explora las ventajas y desventajas de los Cursos de Inmersión Lingüística subvencionados por el Ministerio de Educación, impartidos en la Universidad Internacional Menéndez Pelayo, y organizados por la compañía norteamericana Vaughan Systems. Estos cursos de inmersión, llamados Cursos de “Verbal Agility” o fluidez verbal, siguen lo que han llamado Método Vaughan, una metodología de enseñanza del Inglés que se basa, según el autor, en el conocido método Audiolingual, y el método de Gramática Traducción. El presente estudio, basado en la observación y participación en uno de los mencionados cursos, analiza los beneficios y los obstáculos de lo que ahora es un método de enseñanza tradicional, aportando una discusión teórica sobre la Adquisición de la Segunda Lengua y un breve resumen de los correspondientes métodos de enseñanza de segundas lenguas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectVaughan systemses_ES
dc.subjectAudiolingual methodes_ES
dc.subjectGrammar translation methodes_ES
dc.subjectSecond language acquisition es_ES
dc.subjectSecond language learninges_ES
dc.subjectMétodo audiolinguales_ES
dc.subjectAprendizaje es_ES
dc.subjectAprendizaje de segundas lenguases_ES
dc.titleDescriptive analysis of Vaughan systems, assets and pitfalls of an audiolingual methodes_ES
dc.title.alternativeAnálisis descriptivo de Vaughan systems: ventajas y desventajas de un método audiolinguales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.29633


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