@misc{10481/53944, year = {2016}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53944}, abstract = {In this systematic review, 17 articles were analyzed focusing on three research questions: (1) How is pedagogical content knowledge (PCK) conceptualized in empirical research on foreign and second language (FL/L2) education? (2) How is PCK studied in empirical research on FL/L2 education? (3) What are the main conclusions of empirical research on FL/L2 education? An overview of the most important research findings does not reveal generalizable conclusions from research on FL/L2 PCK. The research domain is characterized by a variety of conceptualizations and research methods.}, abstract = {En esta revisión sistemática, se analizaron 17 artículos enfocando tres preguntas de investigación: (a)¿Cómo se conceptualiza el conocimiento didáctico del contenido (CDC) en la investigación empírica de la educación de la lengua extranjera y la segunda lengua (LE/SL)? (b)¿Cómo se estudia el CDC en la investigación empírica de la educación de LE/SL? (c)¿Cuáles son las principales conclusiones de la investigación empírica de la educación de LE/SL? La revisión de los resultados de investigación más importantes de la investigación de LE/SL CDC no revela conclusiones generalizables. Esta área de investigación es caracterizada por una variedad de conceptualizaciones y de métodos de investigación.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Pedagogical content knowledge}, keywords = {Second language}, keywords = {Foreign language}, keywords = {Teacher knowledge}, keywords = {Systematic review}, keywords = {Conocimiento didáctico del contenido}, keywords = {Segunda lengua}, keywords = {Lengua extranjera}, keywords = {Conocimiento de la enseñanza}, keywords = {Revisión sistemática}, title = {Pedagogical Content Knowledge in the Context of Foreign and Second Language Teaching: A Review of the Research Literature}, doi = {10.30827/Digibug.53944}, author = {Evens, Marie and Elen, Jan and Depaepe, Fien}, }