Cross-Cultural Sensitivity and Intensity of Interaction in Study Abroad: A Developmental Approach Sánchez Hernández, Ariadna Alonso Marks, Emilia Study abroad Cross-cultural sensitivity Intensity of interaction Second language learners Estudios en el extranjero Sensibilidad intercultural Intensidad de interacción Estudiantes de lenguas segundas The present study examines second language (L2) learners’ development of cross-cultural sensitivity (CCS) during study abroad (SA) programs, and how intensity of interaction with L2 speakers influences the reported gains. A group of US college students participating in a SA program in Mexico completed the Inventory of Cross-Cultural Sensitivity (ICCS) questionnaire (Cushner, 1986), a language contact questionnaire, and 10 weekly journal entries. The results revealed that learners did not significantly develop their CCS. Intensity of interaction, however, was enhanced during the semester, although it did not seem to affect CCS gains. Qualitative data provided insights into the reasons behind the reported development. Este estudio examina el desarrollo de la competencia intercultural de estudiantes de lenguas extranjeras durante estancias en el extranjero, y cómo la intensidad de interacción con hablantes nativos influye en el desarrollo intercultural. Un grupo de estudiantes estadounidenses en una estancia en México completaron el Inventario de Sensibilidad Intercultural (Cushner, 1986), un cuestionario de contacto y 10 entradas de diarios. Los resultados indicaron que los estudiantes no desarrollaron significativamente su competencia intercultural. Sin embargo, sí que aumentaron la intensidad de interacción, aunque esta no tuvo ningún efecto sobre las ganancias interculturales. Mediante datos cualitativos se obtuvieron detalles sobre la evolución observada. 2018-12-07T16:45:25Z 2018-12-07T16:45:25Z 2018 info:eu-repo/semantics/article Sánchez Hernández, Ariadna; Alonso Marks, Emilia. Cross-Cultural Sensitivity and Intensity of Interaction in Study Abroad: A Developmental Approach. Porta Linguarum, 30: 165-175 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54045] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54045 10.30827/Digibug.54045 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada