Learning based on projects. A didactic experience from the physical education area Rosa-Guillamón, A Carrillo-López, P.J. García-Cantó, E. Medio natural actividad física Educación Física aprendizaje basado en proyectos competencias clave Natural environment physical activity Physical Education project-based learning key competences Ambiente natural atividade física Educação Física aprendizagem baseada em projetos competências-chave Abstract: Introduction: Physical Activities in the Natural Environment are those that unite sports activity and natural environment. Many authors base their presence in the school based on the positive effects on integral education. An excellent methodology for its development in Primary Education are the learning projects defined as a didactic resource in which tasks are programmed around a common axis (Centers of interest) in order to develop the key competences. This educational experience was held at the CEIP Miguel Medina de Archena (Murcia). The title was Project Adventure and it was developed with a group of 4th. Objective: The objective was to contribute to the development of motor skills and the acquisition of key competences. Methods: Eight sessions were developed during the first trimester of the 2017/18 academic year. The methodology was based on a cognitivist conception of learning. One of the strengths is the linking of the motor, the cognitive and the social-affective, favoring the full development of the individual. Results and discussion: It is necessary that every project developed from the area of PE does not lose the essence of the objective of it in Primary Education as it is the contribution to the development of motor competence. Conclusion: The Physical Activities in the Natural Environment developed through learning projects allow the integral development of the students. Resumen: Introducción: Las Actividades Físicas en el Medio Natural son aquellas que unen actividad deportiva y medio natural. Numerosos autores fundamentan su presencia en la escuela en base a los efectos positivos sobre la formación integral. Una metodología excelente para su desarrollo en la Educación Primaria son los proyectos de aprendizaje definidos como un recurso didáctico en el que se programan tareas alrededor de un eje común (Centros de interés) con la finalidad de desarrollar las competencias clave. Esta experiencia educativa se realizó en el CEIP Miguel Medina de Archena (Murcia). El título fue Proyecto Aventura y se desarrolló con un grupo de 4. º. Objetivo: El objetivo fue contribuir al desarrollo de la competencia motriz y a la adquisición de las competencias clave. Métodos: Se desarrollaron ocho sesiones durante el primer trimestre del curso 2017/18. La metodología se basó en una concepción cognitivista del aprendizaje. Una de las fortalezas es la vinculación de lo motriz, lo cognitivo y lo social-afectivo favoreciendo el desarrollo pleno del individuo. Resultados y discusión: Es necesario que todo proyecto desarrollado desde el área de EF no pierda la esencia del objetivo de la misma en la Educación Primaria como es la contribución al desarrollo de la competencia motriz. Conclusión: Las Actividades Físicas en el Medio Natural desarrolladas a través de proyectos de aprendizaje permiten el desarrollo integral del alumnado. 2018-11-26T13:37:43Z 2018-11-26T13:37:43Z 2019-02 info:eu-repo/semantics/article Rosa-Guillamón, A., Carrillo-López, P. J., & García-Cantó, E. (2019). Learning based on projects. A didactic experience from the physical education area. ESHPA - Education, Sport, Health and Physical Activity, 3(1), 141-159. http://hdl.handle.net/10481/53934 spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España Fernández Revelles, Andrés B.