National Culture and its Impact on the Development of Intercultural Competences in the Era of Internationalization of Higher Education and Research in Asian and European Contexts. Comparative Study of General Campuses and Specialized Faculty Wisniewska, Lidia Maria Fernández Cruz, Manuel Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar Universidades Enseñanza superior Globalización Cultura Estudios transculturales Investigación Asia Europa Odontología POSEIDO (Periodontology, Oral Surgery, Esthetic & Implant Dentistry Organization) The main hypothesis of this PhD thesis is that the internationalization of higher education and research is impacted by the national culture and organizational culture of a university, and that both cultures have an impact on the development of the intercultural competences of the campus population. The objectives of this thesis were: to observe which components of the intercultural competences participants of the internationalization processes developed on Asian and European campuses; to observe how the national culture and organizational culture of the campus influence the development of the intercultural competences; to find out the differences and similarities in internationalization of higher education and research in European and Asian contexts; finally, to observe the differences and similarities in the internationalization of general campuses and specialized faculties (Models: Dental Schools and Implant Dentistry Research and Education Groups), to investigate how the specific ecosystem of a specialized field and local leaderships of internationalization impact the general patterns of internationalization met at a University. La hipótesis principal de esta Tesis doctoral es que la cultura nacional y la cultura organizacional de una universidad tienen un impacto en la internacionalización de la educación superior y en la investigación, y que estas conjuntamente impactan en el desarrollo de las competencias interculturales de la población de los campus universitarios. Los objetivos principales de esta Tesis son:observar qué componentes de las competencias interculturales los participantes de los procesos de internacionalización desarrollan en los campus asiáticos y europeos; observar cómo la cultura nacional y la cultura organizacional de campus influyen en el desarrollo de las competencias interculturales; averiguar las diferencias y similitudes en la internacionalización de la educación superior y la investigación en los contextos asiático y europeo; por último, observar las diferencias y similitudes en la internacionalización de los campus generales y especializados (modelos: Escuelas de Odontología y grupos educativos y de investigación en el campo de Odontología e Implantología) para investigar cómo un ecosistema específico de un campo especializado y liderazgo local de la internacionalización impactan en los patrones generales de la internacionalización de una universidad. 2017-11-08T08:28:39Z 2017-11-08T08:28:39Z 2017 2017-09-18 info:eu-repo/semantics/doctoralThesis Wisniewska, L. M. National Culture and its Impact on the Development of Intercultural Competences in the Era of Internationalization of Higher Education and Research in Asian and European Contexts. Comparative Study of General Campuses and Specialized Faculty. Granada: Universidad de Granada, 2017. [http://hdl.handle.net/10481/48066] 9788491634324 http://hdl.handle.net/10481/48066 eng spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada