Budapest 2011 revisited – An Enterprising Europe or a journey too far? Hoare, Malcolm Agenda Budapest Entrepreneurial school Entrepreneurship education Learner-centred pedagogies Teacher professional development Budapest agenda Escuela empresarial Educación en emprendimiento Pedagogía centrada en el aprendizaje Desarrollo profesional docente The paper considers the implications for European schools and colleges of the strategic decisions taken at the High Level Entrepreneurship Education conference in Budapest in April 2011. Particular focus is given to the impact in these organisations on the institutional culture and pedagogy necessary to implement the changes indicated by the so called Budapest Agenda. The concept of the entrepreneurial school is introduced as a prerequisite for change and a strategy for designing appropriate teacher professional development is outlined. El artículo examina las repercusiones de las escuelas e institutos europeos sobre las decisiones estratégicas adoptadas en la Conferencia de Educación en Emprendimiento de educación superior en Budapest en abril de 2011. Se presta especial atención al impacto de estas organizaciones en la cultura institucional y la pedagogía necesaria para implementar los cambios indicados por la llamada Agenda Budapest. El concepto de escuela empresarial se presenta como un requisito previo para el cambio y se marca una estrategia para diseñar el desarrollo profesional docente apropiado. 2016-10-13T06:39:23Z 2016-10-13T06:39:23Z 2015-11-20 info:eu-repo/semantics/article Hoare, M. Budapest 2011 revisited – An Enterprising Europe or a journey too far? Journal for Educators, Teachers and Trainers, 6(2): 10–16 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/42909] 1989-9572 http://hdl.handle.net/10481/42909 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada