Revisiting university students’ knowledge that involves basic differential equation questions Camacho, Matías Perdomo-Díaz, Josefa Santos-Trigo, Manuel Differential equations Meaning Representations Solution methods Ecuaciones diferenciales Métodos de resolución Representaciones Significado This study documents the extent to which university students utilize diverse representations and mathematical processes to interpret and respond to a set of questions that involves fundamental concepts in the study of differential equations. Results indicate that students’ idea to solve a differential equation is reduced to the application of proper solution methods to a certain type of equation differential expressions. Thus, instructional activities should promote the students’ use of several representation systems in which they can reflect on the various aspects associated with the concept itself, the solution methods, procedures, and the corresponding meaning and connections among those representations. Este estudio muestra hasta qué punto los estudiantes de universidad utilizan diferentes procesos y representaciones matemáticas para interpretar y responder a un grupo de cuestiones que incluyen conceptos fundamentales relacionados con el estudio de las ecuaciones diferenciales. Los resultados obtenidos indican que la idea que tienen los estudiantes de resolver una ecuación diferencial, se reduce a la aplicación de una serie de métodos. Así, la instrucción debería promover el uso de diferentes sistemas de representación que les permita reflexionar sobre varios aspectos asociados al concepto, los métodos de solución, los procedimientos y los significados y conexiones entre las representaciones utilizadas. 2010-05-06T06:44:31Z 2010-05-06T06:44:31Z 2009-03 info:eu-repo/semantics/article Camacho, M., Perdomo, J., & Santos-Trigo, M. (2009). Revisiting university students’ knowledge that involves basic differential equation questions. PNA, 3(3), 123-133 1887-3987 http://hdl.handle.net/10481/3512 en PNA;3(3) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).