Elementary school students´ approaches to solving True/False number sentences Molina González, Marta Castro Martínez, Encarnación Mason, John Conceptual meta-strategies Early algebra Number sentences Relational Thinking Meta-estrategias conceptuales Sentencias numéricas Pensamiento relacional This paper focuses on eight-year old students’ ways of approaching true/false number sentences. The data presented here belongs to a teaching experiment in which the use of relational thinking when solving number sentences was explicitly promoted. The study of the way of using this type of thinking and of students’ structure of attention, allow us to make distinctions and to provide a description of students’ different behaviours. Este artículo se centra en las formas en que alumnos de ocho años abordan la resolución de sentencias numéricas verdaderas y falsas. Los datos que se presentan pertenecen a un experimento de enseñanza en el cual se promovió explícitamente el uso del pensamiento relacional en la resolución de sentencias numéricas. El estudio del modo en que es usado este tipo de pensamiento y de la estructura de la atención de los alumnos, nos permite distinguir y aportar una descripción de los diferentes comportamientos de los alumnos. 2010-04-26T05:03:14Z 2010-04-26T05:03:14Z 2008-01 info:eu-repo/semantics/article Molina, M., Castro, E., & Mason, J. (2008). Elementary school students´ approaches to solving true/false number sentences. PNA 2(2), 75-86. 1887-3987 http://hdl.handle.net/10481/3474 en PNA;2(2) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).