Numbers and prior knowledge in sentence comprehension Macizo Soria, Pedro Herrera, Amparo Prior knowledge Sentence comprehension Number processing Conocimiento previo Comprensión de frases Procesamiento numérico We evaluated whether the comprehension of sentences that contained numerical information could benefit from presenting numbers in Arabic format and from using prior knowledge. Participants read sentences including numbers (Arabic digits or number words) while the comprehension accuracy was evaluated. In addition, the sentences were biased or unbiased by people’s prior knowledge about quantities. The results showed better comprehension for sentences that contained Arabic digits as compared to number words. Moreover, biased sentences were understood more accurately than unbiased sentences. These results indicate that information about magnitude in sentence context is comprehended better when quantities are presented in Arabic format and when they are associated with participants’ world knowledge. Evaluamos si la comprensión de frases que contenían información numérica se beneficiaría de la presentación de números en formato arábigo y del uso del conocimiento previo. Los participantes leyeron frases que incluían números (dígitos arábigos o palabras numéricas) mientras se evaluaba la precisión de la comprensión. Además, las frases estaban sesgadas o no-sesgadas por el conocimiento previo de las personas sobre cantidades. Los resultados mostraron mejor comprensión de frases que contenían dígitos arábigos frente a palabras numéricas. Además, las frases segadas se comprendieron más precisamente que las frases no-sesgadas. Estos resultados indican que la información sobre magnitud en el contexto de frase se comprende mejor cuando las cantidades se presentan en formato arábigo y cuando están asociadas al conocimiento del mundo de los participantes. 2014-06-16T07:41:24Z 2014-06-16T07:41:24Z 2013 info:eu-repo/semantics/article Macizo, P.; Herrera, A. Numbers and prior knowledge in sentence comprehension. Anales de Psicología, 29(1): 280-284 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/32251] 0212-9728 1695-2294 http://hdl.handle.net/10481/32251 10.6018/analesps.29.1.135851 eng info:eu-repo/semantics/openAccess Universidad de Murcia