Cross-curricular teaching in foreign language classroom of Jaen and Newcastle secondary schools Rascón Moreno, Diego Cross-curricular issues Content and language integrated learning (CLIL) Education in values Foreign language classroom Compulsory secondary education Temas transversales Aprendizaje integrado de lengua y contenido Educación en valores Clase de lengua extranjera Educación Secundaria Obligatoria (ESO) At the end of the first term of the 2006-2007 academic year questionnaires were handed to compulsory secondary education students and teachers of English in the Spanish city of Jaén with a view to finding out about the teaching of the Cross- Curricular Issues (CCIs). Then, one year later, the same surveys were handed to 8-11 year students and teachers of French or Spanish in the English city of Newcastle-upon- Tyne with the same purpose. The information obtained shows that the cross-curricular approach introduced in Spain in 1991 is more often followed in the contexts under research of Jaén than of Newcastle. Al final del primer trimestre del curso 2006-2007 se pasaron cuestionarios a alumnos y profesores de inglés de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) de Jaén con la finalidad de saber acerca de la enseñanza de los Temas Transversales. Posteriormente, un año más tarde, se les realizaron las mismas encuestas a alumnos y profesores de francés o español en los años académicos 8-11 de la ciudad inglesa de Newcastleupon- Tyne con el mismo objetivo. La información obtenida muestra que el enfoque transversal introducido en España en 1991 se sigue más a menudo en los contextos investigados de Jaén que en los de Newcastle. 2014-05-28T06:28:01Z 2014-05-28T06:28:01Z 2011-01 info:eu-repo/semantics/article Rascón Moreno, D. Cross-curricular teaching in foreign language classroom of Jaen and Newcastle secondary schools. Porta Linguarum, 15: 93-113 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31985] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31985 10.30827/Digibug.31985 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada