The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency Wong, Ruth M. H. Learning strategies Hong Kong This longitudinal action research study investigates the effectiveness of English as the sole medium of instruction in Hong Kong by comparing the preferences of two non-native English language classes under two different teaching policies, while also examining both classes for any potential correlations with improved English proficiency. In one English class, an English-only policy was strictly enforced, while in the second class the use of Cantonese (the students’ first language) was permitted. Results revealed that not only did the class under the strict policy have a stronger preference for English as the sole medium of instruction, but their English proficiency had also become higher than that of the more Cantonese-tolerant class. Este estudio investigación-acción se centra en la efectividad del ingles como único medio de instrucción en Hong-Kong comparando las preferencias de dos grupos de lengua inglesa que no son nativos bajo dos políticas diferentes, a la vez que se examinan ambas clases para observar posibles correlaciones con respecto a una mejora en el nivel de ingles. En una de las clases de inglés, se sigue una política estricta de “sólo en ingles”, mientras que en la segunda, sí se permitía el uso del cantonés (primera lengua de los estudiantes). Los resultados demuestran que el grupo sometido a la política estricta de “solo en ingles” prefería mucho más el uso de esta lengua además de que también su nivel había mejorado mucho más que el grupo en el que se permitía el cantonés. 2014-05-26T13:05:47Z 2014-05-26T13:05:47Z 2010-01 info:eu-repo/semantics/article Wong, R.M.H. The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency. Porta Linguarum, 13: 119-130 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31927] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31927 10.30827/Digibug.31927 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada