The use of information technologies and audiovisual media in ELT: the Department of English in El Jadida, Morocco, as a case study Erguig, Reddad Information technologies (ITs) English language teaching Assessment Education Reform TIC (Tecnologías de la información y la comunicación) Enseñanza lengua inglesa Evaluación Reforma educativa Within the framework of the New Reform evaluation, this article addresses the issue of the use of Information Technologies and Audiovisual Media in English Language Teaching at the university level, with a particular emphasis on a set of language courses in the ‘DEUG’ cycle in the Department of English in El Jadida. A semi-structured interview was used to elicit the students’ and teachers’ attitudes towards these technologies, the ways they use these technologies to serve their teaching goals and learning needs, respectively, and the problems they face in their attempts to implement such technologies. The aim is to find out whether the attitudes teachers and students have and the discourse produced about the perceived effects of these technologies match with the actual practices. The results obtained indicate that both teachers and students have positive attitudes towards these technologies, but they neither frequently nor regularly use them due to factors related to students’ lack of motivation, the unavailability of these technologies and the related infrastructure. We conclude that, despite the little use of such technologies, the positive attitudes that both parties have are a factor that could lead to their frequent, regular and fruitful use. En el marco de la evaluación de la Nueva Reforma, este artículo versa sobre el uso de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en la Enseñanza de la Lengua Inglesa a nivel universitario, con un énfasis particular en un conjunto de cursos de idioma en el ciclo del ‘DEUG’ del departamento de inglés en EL Jadida. El objetivo es descubrir si las actitudes que los profesores y los estudiantes tienen y el discurso producido sobre los efectos percibidos de estas tecnologías son adecuadas con las prácticas reales. Una entrevista semi-estructurada fue utilizada para revelar las actitudes de los estudiantes y de los profesores hacia tales tecnologías, las maneras en las que utilizan estas tecnologías para responder a sus metas de enseñanza y necesidades de aprendizaje, respectivamente, y los problemas a los que hacen frente en sus intentos de llevar a cabo dichas tecnologías. Los resultados indican que los profesores y los estudiantes tienen actitudes positivas hacia estas tecnologías, pero ni las utilizan regularmente ni con frecuencia debido a los factores relacionados con una falta de de motivación de los estudiantes, la indisponibilidad de dichas tecnologías y las infraestructuras relacionadas. Concluimos que, pese al uso limitado de dichas tecnologías, las actitudes positivas que profesores y alumnos tienen es un factor que podría conducir a su uso frecuente, regular y fructífero. 2014-05-21T10:51:03Z 2014-05-21T10:51:03Z 2009-01 info:eu-repo/semantics/article Erguig, R. The use of information technologies and audiovisual media in ELT: the Department of English in El Jadida, Morocco, as a case study. Porta Linguarum, 11: 115-128 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31842] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31842 10.30827/Digibug.31842 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada