Feedback in L2 writing: the students' perspective Vokic, Gabriela L2 writting Escritura en L2 Teacher feedback Feedback del instructor Student preferences Feedback estudiantil Pedagogy Pedagogía Given the disparate views in L2 writing literature on what constitutes effective teacher feedback, this qualitative study approached this issue from the student’s perspective. In order to examine what constitutes effective teacher feedback from the student’s standpoint, fifty-four student responses to three drastically different feedback styles were analyzed. The results of this preliminary study are partially in line with Hyland (1998), since it was found that whether a particular style of feedback is regarded as effective or not depends on students’ individual preferences, their individual differences in needs and student approaches to writing. Implications for teaching L2 writing are discussed. Dadas las posturas dispares en la literatura existente sobre la escritura en L2 acerca de lo que constituye feedback eficiente, este trabajo cualitativo preliminar investiga el asunto desde el punto de vista del estudiante. Para examinar qué constituye feedback eficiente desde la perspectiva estudiantil, se han analizado reacciones de cincuentaicuatro estudiantes a tres tipos de feedback drásticamente diferentes. Los resultados coinciden con Hyland (1998). Se ha concluido que la eficiencia de cierto tipo de feedback depende de las preferencias individuales de los estudiantes, las diferencias en sus necesidades y sus enfoques al proceso de escritura. También se presentan implicaciones pedagógicas. 2014-05-16T12:32:10Z 2014-05-16T12:32:10Z 2008-01 info:eu-repo/semantics/article Vokic, G. Feedback in L2 writing: the students' perspective. Porta Linguarum, 9: 139-155 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31750] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31750 10.30827/Digibug.31750 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada