A longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implications García Jiménez, Javier Foreign language acquisition Adquisición de lenguas Relevance theory Teoría de la relevancia Foreign language teaching Didáctica de lenguas extranjeras Conscious reflection on language Reflexion consciente en el uso del lenguaje Motivation Motivación The framework that Relevance Theory offers for the description of the internal processes involved in comprehension, and its incorporation into SLA studies by Haidl (1993), enable this author to present a range of innovatory methodological guidelines aiming to achieve acquisition in the FL classroom. Following these guidelines, the longitudinal study which we report here aims to test the development of acquisition in that context. The results show the practicality of the project and reveal the possible incompatibility of combining acquisition and learning processes in the classroom if it is not approached from a consistent theoretical basis. El marco que ofrece la Teoría de la Relevancia para describir los procesos internos que intervienen en la comprensión y su incorporación a los estudios de ASL por Haidl (1993) permiten a este autor presentar una serie de orientaciones metodológicas para generar adquisición en el aula de LE. Siguiéndolas, el estudio longitudinal que aquí comentamos intenta desarrollar adquisición en el aula de la ESO. Los resultados muestran la practicidad del proyecto y revelan la posible incompatibilidad de combinar en el aula procesos de adquisición y aprendizaje si el recurso a la reflexión consciente no se aborda desde bases teóricas consecuentes. 2014-05-07T11:55:02Z 2014-05-07T11:55:02Z 2007-06 info:eu-repo/semantics/article García Jiménez, J. A longitudinal study on the promotion of acquisition processes in the EFL classroom: theoretical proposals and practical implications. Porta Linguarum, 8: 117-135 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31623] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31623 10.30827/Digibug.31623 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada