To be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanish Francis, Samuel Second language acquisition Adquisición de lenguas Pedagogy Pedagogía Ser y estar Stages of acquisition Etapas de adquisición English-speaking learners of Spanish encounter great difficulties in acquiring the uses of the verbs ser and estar. The present study presents some traditional analyses of these verbs. The researcher tested university students’ understanding of the target forms via comprehension and production tests. Results of the investigation lend some empirical support to the claim that learners progress through identifiable stages in second language acquisition. Pedagogical implications are also discussed. Los estudiantes de español angloparlantes encuentran grandes dificultades en adquirir los usos de los verbos ser y estar. En este estudio, se presentan algunos análisis de estos verbos. El investigador examinó a estudiantes universitarios en su comprensión de estas formas a través de exámenes en comprensión y producción. Los resultados de la investigación prestan apoyo empírico a la propuesta de que los estudiantes pasan por etapas identificables en la adquisición de una segunda lengua. El trabajo también presenta varias implicaciones pedagógicas para la didáctica de estos verbos. 2014-05-07T08:42:59Z 2014-05-07T08:42:59Z 2007-01 info:eu-repo/semantics/article Francis, S. To be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanish. Porta Linguarum, 7: 153-165 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31606] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31606 10.30827/Digibug.31606 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada