A statistical analysis of achievement in self-study summer books Bazo Martínez, Plácido Peñate Cabrera, Marcos Arnaiz Castro, Patricia Geatches, Hazel English as a foreign language Inglés lengua extranjera Self-study summer books Cuadernos de vacaciones Primary education Educación primaria Statistical analysis Análisis estadístico In this article we present all the results obtained from our research based on the use of self-study books. In a previous report we outlined the way pupils and parents used the holiday books, whereas in this article we will focus our attention on the evaluation of the activities done by the students during their summer holidays. We will, in particular, analyse the results obtained by pupils from state and private schools, by boys and girls and by second and third cycle pupils. En el presente artículo exponemos todos los resultados obtenidos en una investigación que tuvo como objetivo estudiar el uso de los cuadernos de verano de inglés en primaria. En un informe publicado anteriormente presentamos el uso dado a estos cuadernos de vacaciones por los alumnos y padres, pero ahora vamos a prestar especial atención a los resultados obtenidos al evaluar las actividades realizadas. En particular, comparamos estadísticamente los resultados obtenidos por el alumnado de colegios públicos y privados, por los chicos y las chicas, y por el alumnado del segundo y tercer ciclo de primaria. 2014-05-07T06:58:16Z 2014-05-07T06:58:16Z 2007-01 info:eu-repo/semantics/article Bazo, P.; et al. A statistical analysis of achievement in self-study summer books. Porta Linguarum, 7: 57-74 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31602] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31602 10.30827/Digibug.31602 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada