Motivation to learn english and school grade level: the case of newly arrived Hong Kong students Wong, Ruth M. H. Motivation to learn English Hong Kong Students Motivación para aprender Inglés Estudiantes Numerous studies have investigated how motivation relates to various individual differences. However, research did not uncover any previous studies investigating how school grade level impacts second language learning motivation. This study therefore focuses on how different school forms are related to motivation to learn English – this subject is particularly important in the Hong Kong school context because the English proficiency of Newly Arrived Hong Kong (NAHK) students is assessed once they arrive Hong Kong and the results will determine which school grade level they will attend. It is hoped that this investigation into the relationship between school forms and motivation for this group will have implications for improvements in current teaching and learning practices, based on the adopted motivational theory. It is further hoped that the results will enhance NAHK student motivation to learn English even as they adjust to and integrate with their new learning environment. This study adopted both qualitative and quantitative approach of investigation. The questionnaire included items on different motivational constructs at different levels, based on the conceptual framework of Dornyei (1998). To clarify any gaps in data appearing after analysis of the statistical results, interviews were conducted with 10 randomly chosen respondents. This study established that Hong Kong upper secondary school students overall have stronger motivation, very likely because of their need for further studies and career aspirations. Numerosos estudios han investigado cómo la motivación se relaciona con distintas diferencias entre personas individuales. Sin embargo, ningún estudio previo ha investigado cómo el sistema de grados en escuelas influye en la motivación del aprendizaje de una segunda lengua. Por lo tanto, este estudio se enfoca en cómo diferentes grados en las escuelas están relacionadas con la motivación de aprender inglés, siendo este tema particularmente importante en el contexto de las escuelas en Hong Kong debido a que el dominio del Inglés de Personas Recién Llegadas a Hong Kong (NAHK) es evaluado una vez que ellos llegan a Hong Kong y estos resultados determinan a qué nivel de Primaria tendrán que integrarse de estos estudiantes. Se espera que este estudio sobre la relación entre del grado en las escuelas y la motivación de este grupo tenga implicaciones para el mejoramiento de las prácticas actuales de enseñaza y aprendizaje, basados en la teoría de motivación adoptada. Además, se espera que los resultados mejoren la motivación de estudiantes NAHK para aprender inglés, incluso mientras se adaptan e integran a su nuevo entorno de aprendizaje. En este estudio se adopta investigación cuantitativa tanto como cualitativa. El cuestionario incluye datos sobre los diferentes constructos motivacionales en diferentes niveles, basados en el sistema conceptual de Dornyei (1998). Para aclarar las posibles brechas en los datos que aparecen después del análisis de los resultados estadísticos, se realizaron entrevistas con 10 encuestados elegidos al azar. Este estudio estableció que los alumnos de escuelas de segundo ciclo secundario en Hong Kong tienen mayor motivación en general, muy probablemente debido a su necesidad de continuar estudios y aspiraciones profesionales. 2014-02-18T10:20:05Z 2014-02-18T10:20:05Z 2014-01 info:eu-repo/semantics/article Wong, R.M.H. Motivation to learn english and school grade level: the case of newly arrived Hong Kong students. Porta Linguarum, 21: 37-50 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30481] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/30481 10.30827/Digibug.30481 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada