The relationship of lexical error and their types to the quality of ESL compositions: an empirical study Agustín Llach, María Pilar Lexical errors Quality of compositions Semantic errors Correlation Errores léxicos Calidad de la composición Errores semánticos Correlación This study investigates the question of whether there is a systematic relationship between the percentage of lexical errors, the percentage of lexical error. types and quality of composition. Quality is defined as the score of the composition. The Pearson product-moment correlation coefficient is used to test the null hypothesis of no significant relationship. The study is based on the analysis of 19 compositions of students of Business English at Universidad de La Rioja. All assumptions for the statistical test were found to be met and the correlation coefficient obtained was significant at p<.01 (r = -. 78). The results are discussed in terms of how meaningful the relationship and resulting predictions are, and what this may mean to planners of writing courses. En este estudio se investiga la existencia de una relación sistemática entre el porcentaje de errores léxicos, las clases de errores léxicos, y la calidad de la composición escrita. La calidad se define como la puntuación obtenida en la composición. El coeficiente de correlación de Pearson se usa en esta investigación para probar la hipótesis nula de que no hay relación significativa entre esos tres aspectos antes mencionados. El estudio se basa en el análisis de 19 composiciones de estudiantes de inglés empresarial en la Universidad de La Rioja. Se probó que efectivamente existe una correlación significativa entre errores léxicos, clases de errores léxicos y calidad de la composición para p<.01 (r=-.78). La discusión de los resultados se centra en determinar la relevancia de la correlación y de las predicciones subsiguientes, y lo que esto significa para los diseñadores de cursos de escritura. 2013-11-15T08:59:02Z 2013-11-15T08:59:02Z 2005-01 info:eu-repo/semantics/article Agustín Llach, M.P. The relationship of lexical error and their types to the quality of ESL compositions: an empirical study. Porta Linguarum, 3: 45-57 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29120] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/29120 10.30827/Digibug.29120 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada