Teacher efficacy scale for classroom diversity (TESCD): a validation study Kitsantas, Anastasia Self-efficacy Teacher efficacy Scale Diverse student populations Creencias de autoeficacia Escala de eficacia docente Diversidad de poblaciones estudiantiles The purpose of the present study was to validate the Teacher Efficacy Scale for Classroom Diversity (TESCD). This scale was developed to measure preservice teachers’ self-efficacy beliefs in their capability to teach students from diverse backgrounds. Four hundred and seventeen (N=417) preservice teachers participated in the study. Data analyses revealed that overall the TESCD has a good construct and concurrent validity and reliability. Recommendations are made for using this scale to examine preservice teachers’ efficacy beliefs in teaching diverse student populations. El propósito del presente estudio fue validar la escala de la eficacia del profesor de la Diversidad en el aula. Esta escala fue desarrollada para medir futuros docentes sus creencias de autoeficacia para enseñar a estudiantes de diversas procedencias. Cuatrocientos diecisiete (N = 417) futuros docentes participaron en el estudio. El análisis de datos reveló que, en general, la TESCD tiene una buena validez de constructo y concurrente y fiabilidad. Se hacen recomendaciones para el uso de esta escala para examinar en futuros docentes sus creencias de eficacia respecto a la enseñanza de distintas poblaciones estudiantiles. 2013-01-14T13:07:18Z 2013-01-14T13:07:18Z 2012 info:eu-repo/semantics/article Kitsantas, A. Teacher efficacy scale for classroom diversity (TESCD): a validation study. Profesorado, 16(1): 35-44 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/23014] ISSN 1138-414X (edición papel) ISSN 1989-639X (edición electrónica) http://hdl.handle.net/10481/23014 eng rev161ART3en;161 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada