Refutations and the logic of practice Reid, David Knipping, Christine Crosby, Matthew Epistemology Logic of practice Proofs Refutation Relevance Sufficiency Teaching Enseñanza Epistemología Lógica de la práctica Pertinencia Pruebas Refutación Suficiencia When arguments are refuted in mathematics classrooms, the ways in which they are refuted can reveal something about the logic of practice evolving in the classroom, as well as about the epistemology that guides the teachers’ teaching. We provide four examples that illustrate refutations related to the logic of practice, in which sufficiency and relevance are grounds for refutation, as opposed to falsehood. Cuando se refutan argumentos en el aula, las maneras en que se refutan pueden revelar algo acerca del desarrollo de la lógica de la práctica en el aula, así como de la epistemología que guía la enseñanza. Presentamos cuatro ejemplos que ilustran refutaciones relacionadas con la lógica de la práctica, en los que la suficiencia y pertinencia, y no la falsedad, son los motivos de refutación. 2011-07-05T08:06:27Z 2011-07-05T08:06:27Z 2011-09-01 journal article Reid, D., Knipping, C., & Crosby, M. (2011). Refutations and the logic of practice. PNA, 6(1), 1-10 1887-3987 http://hdl.handle.net/10481/16011 eng PNA 6;1 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193)