Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Gazeta de Antropología >
Nº 17 - 2001 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7471

Title: Sobre el escuchar o la creatividad desde la nada. De la norma como razón a la utopía del mercado
Other Titles: On listening or creativity from nothing: norms as rationale for the utopia of the market
Authors: Sentís Maté, Roser
Rodríguez Regueira, José Luis
Issue Date: Apr-2001
Abstract: El artículo insiste en la necesidad de trabajar con un tipo de fuentes no oficiales -no escritas o no visibles-, las que llevan al antropólogo a hacer trabajo de campo y aplicar técnicas "cualitativas", o abiertas a la oralidad, pero sin perder de vista ese modelo de las ciencias naturales que desgraciadamente -aún hoy- necesitan muchos (haciendo alarde de su complejo de inferioridad) para dar legitimidad a sus investigaciones. A partir de estas ideas realizaremos un recorrido por la historia -sesgado, como no podía ser de otra manera- de la antropología.
The article insists on the necessity of working with non-official sources, either not written or not visible. These force the anthropologist to work in the field and use "qualitative" skills, without losing sight of the model of natural sciences that unfortunately is still needed today for legitimacy. Starting from these ideas we carry out a journey - necessarily bisaed - through the history of anthropology.
Sponsorship: Grupo de Investigación Antropología y Filosofía (SEJ-126). Universidad de Granada
Publisher: Pedro Gómez
Series/Report no.: Gazeta de Antropología;Nº 17, 2001, Artículo 11
Keywords: Tradición oral
Métodos cualitativos en antropología
Escuchar
Utopía del mercado
Oral tradition
Qualitative skills in anthropology
Listening
Utopia of market
URI: http://hdl.handle.net/10481/7471
ISSN: 0214-7564
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sentís Maté, Roser; Rodríguez Regueira, José Luis. Sobre el escuchar o la creatividad desde la nada. De la norma como razón a la utopía del mercado. En: Gazeta de Antropología, Nº 17, 2001, Artículo 11
Appears in Collections:Nº 17 - 2001

Files in This Item:

File Description SizeFormat
G17_11JoseLuis_Rodriguez_Regueira.html75.21 kBHTMLView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada