Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 13,2 (2009) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7243

Title: ¿Cómo pueden utilizarse los resultados de estudios comparativos sobre el rendimiento de una manera consecuente para aumentar la calidad de las escuelas?
Other Titles: How can we use, consistently, the comparative studies results in relation to the academic achievement to increase the quality of the schools?
Authors: Terhart, Ewald
Issue Date: 19-Jan-2011
Abstract: El artículo se centra en la conexión entre los estudios comparativos sobre el rendimiento y sus impactos positivos tanto para las escuelas como para las aulas. Tras la exposición del problema (1), se discuten las diferentes estrategias orientadas al desarrollo de la calidad del sistema escolar (2). Para finalizar, se argumenta el punto de partida para el propio desarrollo de la escuela (3). Como conclusión, se argumenta sobre los requisitos de un tipo de investigación específica que establezca una vinculación entre el análisis y la intervención.
The article deals with the relation between large scale assessments and a positive future development of schools and of instruction. Having sketched the basic problem (1), the author goes on to discuss different strategic orientations in the furtherance of the quality of school systems (2). This is followed by an outline of possible starting points for the future development of the individual school (3). In a final part, he discusses the demands on a specific type of research combining analysis and intervention.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev132ART7;132
Keywords: Rendimiento, capacidades y resultados
Academic achievement, abilities and results
Cultura de autoevaluación
Formación y desarrollo profesional del profesorado
Eficacia y efectividad
Sistema estructurado de rendimiento escolar
Aprendizaje y evaluación
Self-evaluation culture
Education and professional development of the teaching staff
Efficiency and effectieveness
Structured system of academic achievement
Learning and evaluation
URI: http://hdl.handle.net/10481/7243
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 13,2 (2009)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev132ART7.pdf352.06 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada