Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 13,3 (2009) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7223

Title: Una oportunidad para que jóvenes que fracasan en la escuela puedan salir de la zona de riesgo de exclusión. La experiencia de los Centros de Iniciación Profesional en la comunidad autónoma vasca.
Other Titles: A chance for students with school failure problems: helping to leave the area at risk of exclusion. The experience of proffesional initiation schools in the basque autonomous community.
Authors: Martínez Domínguez, Begoña
Mendizábal Ituarte, Amaia
Sostoa Gaztelu-Urrutia, Virginia P.
Issue Date: 19-Jan-2011
Abstract: En este artículo se presenta un resumen de la investigación realizada por un equipo de la Universidad del País Vasco (UPV) sobre la experiencia que están realizando los Centros de Iniciación Profesional (CIP) en la Comunidad Autónoma Vasca (CAV). En dichos centros y través dos programas, Los Programas de Escolarización Complementaria (PEC) y los Programa de Iniciación Profesional (PIP), se atiende compartiendo los mismos fines, profesorado e infraestructura a jóvenes que por distintos motivos fracasan en la escuela, ofreciéndoles una oportunidad para evitar que se instalen en la zona de riesgo de exclusión.
This article shows a summary of the research realized by a research group of the University of the Basque Country (UBC) about the experience that they are doing in the Professional Initiation Schools (PIS) in the Basque Autonomous Community (BAC). In these Schools, and working with these two programs, Supplemental Enrollment Programs (SEP) and the Professional Initiation Program (PIP), students, that for different reasons are failing in their studies, are working and sharing with the same purposes, teachers and infrastructure, giving them an opportunity and helping to avoid a settle in the area at risk of exclusion.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev133ART10;133
Keywords: Jóvenes
Students at risk of exclusion
Iniciación profesional
Fracaso escolar
Riesgo de exclusión
Professional initiation
School failure
URI: http://hdl.handle.net/10481/7223
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 13,3 (2009)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev133ART10.pdf462.58 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada