Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,3 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7220

Title: Aprendiendo de la experiencia: Relatos de vida de centros y profesores. Editorial
Other Titles: To Learn from Experience: Life Stories of Centers and Teachers
Authors: Gijón Puerta, José
Issue Date: 19-Jan-2011
Abstract: El método biográfico – narrativo es una forma muy interesante de acercarse al fenómeno educativo. Permite conocer directamente de sus protagonistas la apropiación de los fenómenos que realizan los sujetos. Multitud de investigaciones y reflexiones teóricas en las últimas décadas así lo avalan. Pero este desarrollo deviene de las ciencias sociales en el siglo XX y del uso del método fundamentalmente en la Sociología y en la Antropología Social. Presentamos en este editorial una panorámica del origen y desarrollo del método biográfico - narrativo en las Ciencias Sociales y, particularmente, en la investigación educativa.
The biographical-narrative method is a very interesting way to approach the educational method. It allows knowing directly from its protagonists the appropriation of the phenomena carried out by the subjects. Plenty of studies and theoretical reflections of the latest decades endorse this being so. But this development evolves from the Social Sciences of the 20th century and from the use of this method mainly in Sociology and Social Anthropology. In this editorial, we present an outlook of the origin and the development of the biographical-narrative method in Social Sciences and, particularly, in educational research.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev143ed;143
Keywords: Método biográfico
Biographical method
Historia de la investigación social
Investigación narrativa
History of social research
Narrative research
URI: http://hdl.handle.net/10481/7220
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,3 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev143ed.pdf176.61 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada