Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,3 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7219

Title: La transición hacia un nuevo escenario académico: historias narrativas de académicos extranjeros que trabajan en universidades turcas
Other Titles: Transition to a new academic setting: narrative stories of foreign academics working at turkish universities
Authors: Ilker Gümüşeli, Ali
Hacifazlioğlu, Özge
Dalgiç, Gülay
Issue Date: 19-Jan-2011
Abstract: Este estudio examina las experiencias de académicos extranjeros que trabajan en Turquía. Engloba en los temas “investigación y enseñanza”, “retos burocráticos y directivos” y “el ajuste a la cultura local e institucional”, que aparecieron como las fuerzas impulsoras más influenciadoras en sus relatos. El análisis se basa en entrevistas a siete académicos extranjeros que trabajan en fundaciones [universidades privadas] en Turquía. Los profesores extranjeros indicaron que las instituciones deberían tomarse la internacionalización como un asunto prioritario si desean un desarrollo a largo plazo en este sentido. Creen que las instituciones no deberían dejar solos a los académicos extranjeros: en su lugar, deberían desarrollar un sistema mediante el cual todos ellos pudieran ser recibidos y alojados de forma planificada a su llegada a la universidad.
This study examines the experiences of foreign academics working in Turkey. It argues that the themes of ‘research and teaching’, ‘bureaucratic and managerial challenges’ and ‘adjusting to institutional and local culture’ appeared to be the most influential driving forces in their narrative stories. Analysis is based on qualitative interviews with seven foreign academics working at foundation [private] universities in Turkey. Foreign academics mentioned that the institution should take internalization as a priority if they are planning to make long term plans in relation to internalization. They believe that the institution should not leave the foreign academics on their own; instead they should develop a systematic way, in which they are hosted and receptioned in a professional manner.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev143ART7;143
Keywords: Educación superior
Higher education
Internacionalización
Académicos extranjeros
Claustro internacional
Internationalization
Foreign academics
International faculty
URI: http://hdl.handle.net/10481/7219
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,3 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev143ART7.pdf243.14 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada