Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,3 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7165

Title: Treinta y seis años con adolescentes
Other Titles: Therty six years with teenagers
Authors: Sánchez-Enciso, Juan
Issue Date: 17-Jan-2011
Abstract: Desde su experiencia como profesor de enseñanza secundaria, implicado en procesos de innovación educativa a lo largo de más de tres décadas, Juan Sánchez-Enciso rememora, en el momento de su jubilación, en un relato lleno de emoción a la vez que de autocrítica su propia práctica docente, su visión de las innovaciones educativas y de su participación en ellas, de sus éxitos y también de sus fracasos. Este relato de la experiencia profesional nos sitúa en el marco subjetivo pero valioso de una vida entera dedicada a la enseñanza.
From his experience as a secondary school teacher, being implied in processes of educative innovation for more than three decades, Juan Sánchez-Enciso remembers, at the moment of his retirement, in an account full of emotion and self-criticism at the same time, his vision of the educative innovations and his participation in these, of his success and also of his failures. This story of the professional experience places us within the subjective but valuable framework of a whole life dedicated to education.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev143ART14;143
Keywords: Relato de vida
Life story
Enseñanza secundaria
Relato de experiencia profesional
Secondary school
Story of professional experience
URI: http://hdl.handle.net/10481/7165
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,3 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev143ART14.pdf126.94 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada