Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 13,3 (2009) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7163

Title: Los programas de atención a la diversidad y los centros de educación secundaria: claves organizativas, recursos, adscripción del profesorado y valoración de los programas por el profesorado
Other Titles: Programs for diversity and Secondary Schools: Key organizational, resources, teacher allocation and assessment for teachers
Authors: Vallejo Ruiz, Mónica
Bolarín Martínez, María José
Issue Date: 17-Jan-2011
Abstract: Este artículo analiza diversas cuestiones relacionadas con la organización de los recursos y de los centros de Educación Secundaria en la Comunidad Autónoma de la Región de Murcia en Programas de atención a la diversidad del alumnado en riesgo de exclusión social-educativa y, más concretamente, nos centraremos en la figura del profesor como elemento clave en el diseño y la puesta en marcha de los mismos. Con esto objeto se presenta la opinión de 85 docentes de Institutos de Educación Secundaria pertenecientes a 18 centros repartidos por toda la región y algunas reflexiones entorno a los hallazgos más importantes.
This paper provides the reader with a study of issues concerning the organization of resources and secondary schools in the Region of Murcia, in terms of programs in response to diverse students at risk of social-educational exclusion and, more specifically, we focus on the figure of the teacher as a key element in the design and implementation thereof. With this aim appears the opinion of 85 teachers of Higher Education Schools belonging to 18 centres distributed by the whole region, and some reflections about the most important results.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev133ART5;133
Keywords: Claves organizativas
Key organizational
Programas de atención a la diversidad
Centros de Educación Secundaria
Alumnos en riesgo
Programs of attention to diversity
Secondary schools
Students at risk
URI: http://hdl.handle.net/10481/7163
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 13,3 (2009)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev133ART5.pdf283.07 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada