Show simple item record

dc.contributor.authorCalvo Salvador, Adelina
dc.contributor.authorSusinos Rada, Teresa
dc.date.accessioned2011-01-17T08:09:36Z
dc.date.available2011-01-17T08:09:36Z
dc.date.issued2011-01-17T08:09:36Z
dc.identifier.issn1138-414X
dc.identifier.issn1989-639X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/7160
dc.description.abstractEl artículo plantea la mejora de las prácticas docentes universitarias a partir del análisis de entrevistas en profundidad que indagan sobre la experiencia que ha supuesto el paso por la universidad de varias jóvenes que se encuentran cursando diferentes titulaciones en el campo de la educación. A partir del relato de las estudiantes se analizan principalmente tres ideas: el valor de la relación educativa como fuente del saber, la evaluación de la docencia universitaria basada en cuestionarios estandarizados y los aprendizajes que ofrece esta institución a los jóvenes. Finalmente, se proponen prácticas investigadoras que no silencien las experiencias de docentes y estudiantes y se evidencian formas de vivir la universidad como un espacio público en una sociedad democrática.en
dc.description.abstractThe article proposes the improvement of university teaching practices based on the analysis of indepth interviews that examine the experience represented by the passage through university of several young people that are studying different degrees in the field of education. By means of the students’ relates we chiefly analyze three ideas: the value of the education relationship as a source of gaining knowledge; the evaluation of university teaching based on standardized questionnaires; and the learning experiences this institution offers to young people. Finally, we put forward research practices that do not silence the experiences of teachers and students alike, and we point to forms of living university as a public space in a democratic society.en
dc.description.sponsorshipGrupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granadaen
dc.language.isospaen
dc.relation.ispartofseriesrev143ART5;143
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectExperiencia en
dc.subjectExperience en
dc.subjectParticipaciónen
dc.subjectVoz del alumnadoen
dc.subjectEntrevistas en profundidaden
dc.subjectDesarrollo profesional del docenteen
dc.subjectUniversidaden
dc.subjectParticipationen
dc.subjectStudents’ voiceen
dc.subjectIn-depth interviewsen
dc.subjectTeachers’ professional developmenten
dc.subjectUniversityen
dc.titlePrácticas de investigación que escuchan la voz del alumnado: mejorar la universidad indagando la experienciaen
dc.title.alternativeResearch Practices that listen to the student voice: improving university by emphasizing on experienceen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License