Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,2 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7026

Title: Análisis de los planes de estudio de magisterio en Bélgica, Holanda y Luxemburgo desde la perspectiva de su formación musical
Other Titles: Analysis of the music teacher education programmes in Belgium, Holland and Luxembourg from a music-training approach
Authors: Sánchez, Mónica
Corral, Francisco Javier
Issue Date: 12-Jan-2011
Abstract: Tras el proceso de Bolonia y la progresiva implantación del EEES (Espacio Europeo de Enseñanza Superior) soplan vientos de renovación en el campo universitario. El Benelux se enfrenta a una serie de retos comunes a Europa, el más importante de los cuales está en la necesidad de implementar la mejora en la calidad de la educación de acuerdo a los cánones marcados por el proceso de convergencia en enseñanzas universitarias. Otro importante reto es la adaptación del contenido y una mejor orientación del alumnado. Tras el análisis efectuado en el presente trabajo, se podría decir que hay un cierto desajuste entre la formación del profesorado y el papel de la música en el currículo obligatorio.
After the Bologna process and the progressive implementation of the EHEA (European Higher Education Area), new winds have arrived on campus. The Benelux is facing a number of common challenges to Europe, the most important of which is the need of implementing improvements in the quality of education according to the framework of the European convergence in higher education. Another major challenge is the adaptation of content and a better student orientation. Following the analysis discussed in this paper, ir could be argued that there are some mismatches between teacher training and the role of music in the core curriculum.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev142ART8;2
Keywords: Formación y desarrollo profesional del profesorado
Training and professional development
Educación musical
Planes de estudio universitarios
EEES
Music education
University curriculum
EHEA
URI: http://hdl.handle.net/10481/7026
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev142ART8.pdf198.5 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada