Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,2 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7022

Title: Formación del Profesorado de Música de Escuelas Primarias y Secundarias en Suiza
Other Titles: Music teacher education for primay and secondary schools in Switzerland
Authors: Epelde Larrañaga, Amaya
Issue Date: 11-Jan-2011
Abstract: Suiza está considerado como un país culturalmente rico que cuida con esmero la formación de sus profesionales en todos los ámbitos laborales. Sin embargo, en el ámbito de la educación musical en las enseñanzas obligatorias, se detecta una escasa presencia, razón por las que nos hemos preguntado cómo será la formación del maestro que imparte dicha materia. Este trabajo trata de dar a conocer el currículo que ha de seguir un estudiante para la obtención de la titulación de Maestro especialista en Educación Musical en Suiza, haciendo alusión a la problemática de la formación inicial del profesorado de música en general y las lecciones que podemos aprender para el caso de España.
Switzerland is considered as a country with a rich cultural tradition which, at the same time, takes care of the people’s professional training in any branch. Notwithstanding, regarding music in compulsory education, there is a poor presence, so we have wondered what the music teacher education is like in that country. This paper pursues to inform about the music teacher education programme. We will also refer the current status of this field in Spain, discussing the lessons we can take for our country and, by and large, for the training of pre-service music teachers.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev142ART13;2
Keywords: Suiza
Switzerland
Formación del profesorado de música
Música
Sistema educativo
Music teacher education
Music
Educational system
URI: http://hdl.handle.net/10481/7022
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev142ART13.pdf115.39 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada