Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,2 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/6985

Title: Formación inicial del profesorado de música en Alemania y Austria: Una perspectiva centroeuropea
Other Titles: Music teacher education in Germany and Austria: A perspective from Central Europe
Authors: Rodríguez-Quiles y García, José Antonio
Issue Date: 11-Jan-2011
Abstract: Tras la Declaración de Bolonia del año 1999, resulta de interés revisar las interpretaciones de la misma que los diferentes países han venido ofreciendo con el fin de construir un común Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), en particular en el ámbito de la formación del profesorado de música. Se analiza aquí la situación en Alemania y Austria como dos ejemplos significativos del contexto centroeuropeo a fin de detectar en qué medida los países de Beethoven y Mozart han mejorado sus ofertas formativas después de los cambios puestos en marcha en algunas de sus instituciones de educación superior.
After the Declaration of Bologna in 1999, it is worthy to have a look at the interpretations that different countries have made in order to achieve a common European Higher Education Area (EHEA), in particular in the field of music teacher education. As two significant examples of Central Europe, the new situation in Germany and Austria are analysed in this paper in order to find out about how Beethoven’s and Mozart’s countries have improved their educational systems once these changes have been implemented in some of their institutions of higher education.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev142ART2;2
Keywords: Educación musical
Music education
Espacio europeo de educación
Formación del profesorado
Curriculum
European higher education area
Teacher education
URI: http://hdl.handle.net/10481/6985
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev142ART2.pdf164.29 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada