Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,2 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/6983

Title: Formación del Profesorado de Música en los Países Nórdicos
Other Titles: Music teacher education in the Nordic countries
Authors: Heiling, Gunnar
Issue Date: 11-Jan-2011
Abstract: Los países nórdicos (Dinamarca, Finlandia, Islandia, Noruega y Suecia) tienen fama de tener una visión moderna de la educación musical y de haber aceptado la música pop en las escuelas. Se esperaría, por tanto, que los programas de formación del profesorado se ajustaran a tales circunstancias, lo que, sin embargo, es cierto sólo en parte. En este artículo se ofrece una visión general de la situación de la formación del profesorado de música en la que se tratarán los planes de estudios en estos cinco países en lo referente a la organización y los contenidos de esta titulación.
The Nordic countries (Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden) have a reputation of having a modern view of music education and have accepted popular music in school. Therefore the teacher education programmes in these countries are expected to have adjusted to this precondition. This is however only partly true and in this overview the situation will be examined and the differences between programmes in the five countries when it comes to organisation and content will be mapped out.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev142ART4;2
Keywords: Formación del profesorado
Teacher education
Países nórdicos
Educación musical
Nordic countries
Music education
URI: http://hdl.handle.net/10481/6983
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev142ART4.pdf155.92 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada