Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,2 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/6982

Title: Formación del Profesorado de Música en Europa Meridional: Chipre, Grecia, Malta y Portugal
Other Titles: Music Teacher Education in Southern Europe: Cyprus, Greece, Malta and Portugal
Authors: Carmona Fernández, Juan José
Jurado Fernández, Melania
Issue Date: 11-Jan-2011
Abstract: El presente artículo informa y reflexiona sobre los planes de estudios de formación del profesorado de música en países de Europa Septentrional: Chipre, Grecia, Malta y Portugal. La metodología de análisis utilizada es común para todos los países estudiados, correspondientes al Proyecto ALFA al que se hace referencia en el editorial de este monográfico. En Chipre hablaremos sobre tres universidades con planes de estudio musicales; en Grecia distinguiremos cuatro tipos de docentes dependiendo del nivel educativo en el que impartan docencia (Infantil, Primaria y Secundaria); en tercer lugar hablaremos sobre las peculiaridades del sistema de la universidad de Malta; se procederá al análisis de Portugal donde contamos con un número mayor de universidades; y, por último, aportaremos nuestra reflexión sobre los planes de estudios analizados y sus implicaciones para la formación del profesorado de música.
This paper reports and reflects about the music teacher education programmes in countries from Southern Europe: Cyprus, Greece, Malta and Portugal. The method of analysis employed was the same to all countries enquired by the ALFA Project mentioned in the editorial of this monograph. In Cyprus, we discuss three universities with music programmes. In Greece, we distinguish four types of teachers depending on the level of education in imparting teaching (Kindergarten, Primary and Secondary). Thirdly, we discuss the peculiarities of the University of Malta. Fourhtly, we analyze programmes from Portugal where we have a larger number of universities. And, finally, we will discuss about the programmes analyzed and their implication for the field of music teacher education.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev142ART5;2
Keywords: Educación musical
Music education
Formación del profesorado
Planes de estudio
Teacher education
Programme analysis
URI: http://hdl.handle.net/10481/6982
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev142ART5.pdf129.93 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada