Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,2 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/6981

Title: Análisis de los Planes de Estudio de Formación del Profesorado de Música: México y Centroamérica
Other Titles: Analysis of the Music Teacher Education Programmes in Mexico and Central America
Authors: Cisneros-Cohernour, Edith
Canto Herrera, Pedro J.
Issue Date: 11-Jan-2011
Abstract: Este artículo presenta los resultados del análisis de los planes de estudio de formación del profesorado en educación musical de México y de América Central. El estudio es parte del proyecto: Evaluación de los Planes de Estudio de Formación del profesorado en Educación Musical (EVEDMUS). La recolecta de datos involucró análisis documental y una encuesta a coordinadores de los planes de estudio de Costa Rica, Guatemala, Honduras, Nicaragua, México, y Panamá.
This article presents the findings of a study analyzing the plans of music teacher preparation programs in Mexico and Central America. The study is part of the project Evaluation of Curriculum Plans of Music Teacher Education Programs. Data collection involved document analysis and a survey to coordinators of curriculum plans from Costa Rica, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Mexico, and Panama.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev142ART10;2
Keywords: Evaluación de programas
Program evaluation
América Central
México
Educación musical
Central America
Mexico
Music education
URI: http://hdl.handle.net/10481/6981
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev142ART10.pdf128.11 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada