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Nº 24/2 - 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/6958

Title: Connotación y persuasión en la imagen publicitaria
Other Titles: Connotation and persuasion in the advertising image
Authors: Rodríguez García, Sonia Ester
Issue Date: Dec-2008
Abstract: La publicidad tiene como finalidad atraer a los compradores, y para ello utiliza como medio de persuasión la imagen. Como cualquier otro signo, la imagen no sólo denota una significación, sino que en ella también encontramos connotaciones. En publicidad, estas connotaciones vienen fuertemente marcadas por todo el proceso de elaboración del anuncio. Este artículo defiende la idea de que la mejor arma de persuasión y seducción es el conjunto de connotaciones (perceptiva, cognitiva e ideológica) que encierra la imagen. El objetivo: comprender la necesidad de adquirir una actitud crítica y hermenéutica ante las "inocentes" imágenes publicitarias, que nos rodean en nuestro día a día.
Advertising is intended to attract buyers; and for this purpose, advertising uses images as means of persuasion. As any other sign could, the image not only denotes significance, but we can also find connotations in it. In advertising, these connotations are severely marked by the entire announcement-making process. This article argues this idea: the best persuasion and seduction weapon is the group of connotations (perceptive, cognitive and ideological) that the image conveys. The objective: to understand the necessity of acquiring a critical and hermeneutic attitude in the presence of "innocent" advertising images that surround us in our day by day.
Sponsorship: Grupo de Investigación Antropología y Filosofía (SEJ-126). Universidad de Granada
Publisher: Pedro Gómez
Series/Report no.: Gazeta de Antropología;Nº 24 /2, 2008, Artículo 55
Keywords: Connotación
Persuasión
Publicidad
Hermenéutica
Connotation
Persuasion
Advertising
Hermeneutics
URI: http://hdl.handle.net/10481/6958
ISSN: 0214-7564
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez García, Sonia Ester. Connotación y persuasión en la imagen publicitaria. En: Gazeta de Antropología, Nº 24 /2, 2008, Artículo 55
Appears in Collections:Nº 24/2 - 2008

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