The Importance of ‘Teacher Talk’ in Teaching EFL Writing
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Analysis of speech units Episodes Inhibition hypothesis Micro-episodes Writing teacher talk Análisis de las unidades del habla Episodios Hipótesis de la inhibición Micro-episodios La escritura del habla del profesor
Fecha
2014-06Referencia bibliográfica
Kiasi, Mohammad Aghajanzadeh; Hemmati, Fatemeh. The Importance of ‘Teacher Talk’ in Teaching EFL Writing. Porta Linguarum, 22: 95-108 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/53699]
Patrocinador
This study has been supported by a grant offered by Payam-e- Nour University of Iran as the study sponsor in the decision to submit the paper for publication.Resumen
The significance of teacher talk should be seriously valued and investigated,
especially for the purpose of teaching those skills in which language learners are heavily
dependent on the input and instruction received from the teacher. The current study explores
English language teacher discourse from a pedagogical perspective in English writing classes.
The investigation undertaken based on Analysis of Speech units revealed three distinct
pedagogical episodes, namely Focal, Remedial, and Notional talk. By these three modes
writing teachers can orally fulfill their pedagogical purposes of teaching, recovering and
evaluating the linguistic and ideational structures by either text-directed or non-text directed
speech. La importancia del habla del profesor debe de ser valorada e investigada con
seriedad, especialmente para el propósito de enseñar las habilidades en las que los estudiantes
de lenguas dependen fundamentalmente del input y la instrucción que reciben del profesor.
Este estudio exploró el discurso del profesor de inglés desde una perspectiva pedagógica
en las clases de escritura en inglés. La investigación sobre la base de las unidades de análisis
reveló tres episodios pedagógicos distintos: focal, remediación, y habla nocional. A través
de estos tres modos, los profesores de escritura pueden cumplir con sus fines educativos
de enseñanza oral, recuperar y la evaluar las estructuras lingüísticas e ideacionales, ya sea
dirigido o no dirigido por el texto.