Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 5 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/4980

Title: A sociocultural framework for understanding technology integration in secondary school mathematics
Other Titles: Un marco sociocultural para comprender la integración de la tecnología en las matemáticas escolares de secundaria
Authors: Goos, Merrilyn
Issue Date: 1-Sep-2010
Abstract: This paper proposes a theoretical framework for analyzing relationships between factors influencing teachers’ use of digital technologies in secondary mathematics classrooms. The framework adapts Valsiner’s zone theory of child development to study teacher learning in terms of the interaction between teacher knowledge and beliefs, professional contexts and professional learning experiences. Use of the framework is illustrated by case studies of an early career teacher and an experienced teacher.
Este artículo propone un marco conceptual para analizar las relaciones entre los factores que afectan al uso que el profesor hace de las tecnologías digitales en el aula de matemáticas de secundaria. Este marco adapta la teoría de Valsiner sobre el desarrollo del niño para estudiar el aprendizaje del profesor en términos de la interacción entre el conocimiento y las creencias del profesor, los contextos y las experiencias profesionales de aprendizaje. La puesta en práctica de este marco conceptual se ilustra con estudios de caso de un profesor novel y un profesor experimentado.
Sponsorship: This project was funded by ARC Discovery Grant No. DP0664415.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;5(1)
Keywords: Mathematics teacher development
Sociocultural theories
Technology
Desarrollo profesional del profesor de matemáticas
Tecnología
Teorías socioculturales
URI: http://hdl.handle.net/10481/4980
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Goos, M. (2010). A sociocultural framework for understanding technology integration in secondary school mathematics. PNA, 5(1), 1-10.
Appears in Collections:Volumen 5

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Goos2010A.pdf192.97 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada