Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/48936

Title: El pensamiento del profesorado sobre la educación en la compleja sociedad actual
Authors: Sánchez Guerrero, Rosa María
Issue Date: 16-Jan-2018
Submitted Date: Jun-2017
Abstract: Con esta investigación se profundiza en el pensamiento de los maestros y maestras de primaria para saber cómo ven y cómo sienten ellos todos los cambios tan vertiginosos que se están produciendo en nuestra sociedad. Obviamente, estos cambios repercuten en la educación y en la visión que tiene la sociedad de ella, el tema central de la investigación será hablar de todos esos cambios y de cómo afectan individualmente a un grupo de maestros entrevistados. Además, se hace un contraste con la educación de hace unos treinta años para evidenciar aún más estos cambios y sus consecuencias.
This research delves into the thinking of primary teachers to know how they see and feel all the changes so dizzying that are occurring in our society. Obviously, these changes have an impact on education and society's vision of it, the central theme of the research will be to talk about all those changes and how individually affect a group of teachers interviewed. In addition, there is a contrast with the education of some thirty years ago to further evidence these changes and their consequences.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado de Educación Primaria
Keywords: Educación
Globalización
Neoliberalismo
Performatividad
Privatización
Education
Globalization
Neoliberalism
Performativity
Privatization
URI: http://hdl.handle.net/10481/48936
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
SanchezGuerrero_TFG_PercepcionEducacion.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada