Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen_12 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/48172

Title: Agrado y utilidad de las matemáticas en la formación inicial de maestros de educación primaria
Other Titles: Liking and Usefulness of Mathematics in Primary Education Teacher Training
Authors: Nortes Martínez-Artero, Rosa
Nortes Checa, Andrés
Issue Date: Sep-2017
Abstract: Para conocer si a los estudiantes universitarios del Grado en Educación Primaria les agradan las matemáticas y las consideran útiles, realizamos un estudio donde se profundiza en dichas nociones. Para ello, se aplicó un cuestionario de agrado y otro de utilidad a una muestra de 976 estudiantes de segundo, tercero y cuarto curso, a lo largo de cinco cursos académicos. Los resultados muestran que agrado está por debajo de la puntuación neutral y utilidad la supera ligeramente. Además, destaca que a los hombres les agradan las matemáticas más que a las mujeres, aunque ambos las consideran útiles por igual.
In order to know whether university students doing a Primary Teachers Training Degree like mathematics and consider them useful, 976 students from the second, third and fourth years were asked to complete a Liking and a Usefulness questionnaire across five academic years. The values obtained for the Liking questionnaire are below the neutral value while results for the Usefulness questionnaire are slightly higher, men like mathematics more than women do and both find them equally useful.
Series/Report no.: PNA;12(1)
Keywords: Agrado
Formación inicial de maestros
Matemáticas
Utilidad
Initial teacher training
Mathematics
Liking
Usefulness
URI: http://hdl.handle.net/10481/48172
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Nortes Martínez-Artero, R.; Nortes Checa, A. Agrado y utilidad de las matemáticas en la formación inicial de maestros de educación primaria. PNA, 12(1): 27-42 (2017) [http://hdl.handle.net/10481/48172]
Appears in Collections:Volumen_12

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Nortes2017PNA12(1)Estudio.pdf243.7 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada