Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Tesis >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/48066

Title: National Culture and its Impact on the Development of Intercultural Competences in the Era of Internationalization of Higher Education and Research in Asian and European Contexts. Comparative Study of General Campuses and Specialized Faculty
Other Titles: Cultura nacional y su impacto en el desarrollo de las competencias interculturales en época de la internacionalización de la educación superior e investigación en contextos asiáticos y europeos. Un estudio comparativo de los campus generales y especializados
Authors: Wisniewska, Lidia Maria
Direction: Fernández Cruz, Manuel
Collaborator: Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar
Issue Date: 2017
Submitted Date: 18-Sep-2017
Abstract: The main hypothesis of this PhD thesis is that the internationalization of higher education and research is impacted by the national culture and organizational culture of a university, and that both cultures have an impact on the development of the intercultural competences of the campus population. The objectives of this thesis were: to observe which components of the intercultural competences participants of the internationalization processes developed on Asian and European campuses; to observe how the national culture and organizational culture of the campus influence the development of the intercultural competences; to find out the differences and similarities in internationalization of higher education and research in European and Asian contexts; finally, to observe the differences and similarities in the internationalization of general campuses and specialized faculties (Models: Dental Schools and Implant Dentistry Research and Education Groups), to investigate how the specific ecosystem of a specialized field and local leaderships of internationalization impact the general patterns of internationalization met at a University.
La hipótesis principal de esta Tesis doctoral es que la cultura nacional y la cultura organizacional de una universidad tienen un impacto en la internacionalización de la educación superior y en la investigación, y que estas conjuntamente impactan en el desarrollo de las competencias interculturales de la población de los campus universitarios. Los objetivos principales de esta Tesis son:observar qué componentes de las competencias interculturales los participantes de los procesos de internacionalización desarrollan en los campus asiáticos y europeos; observar cómo la cultura nacional y la cultura organizacional de campus influyen en el desarrollo de las competencias interculturales; averiguar las diferencias y similitudes en la internacionalización de la educación superior y la investigación en los contextos asiático y europeo; por último, observar las diferencias y similitudes en la internacionalización de los campus generales y especializados (modelos: Escuelas de Odontología y grupos educativos y de investigación en el campo de Odontología e Implantología) para investigar cómo un ecosistema específico de un campo especializado y liderazgo local de la internacionalización impactan en los patrones generales de la internacionalización de una universidad.
Sponsorship: Tesis Univ. Granada. Programa Oficial de Doctorado en Ciencias de la Educación
This project was also partially supported by a grant from the National Research Foundation of Korea (NRF) funded by the Korean government-MEST (No. 2011-0030121).
POSEIDO Foundation.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Universidades
Enseñanza superior
Globalización
Cultura
Estudios transculturales
Investigación
Asia
Europa
POSEIDO (Periodontology, Oral Surgery, Esthetic & Implant Dentistry Organization)
Odontología
UDC: 37
316.7
(4)
(5)
5801
580104
URI: http://hdl.handle.net/10481/48066
ISBN: 9788491634324
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Wisniewska, L. M. National Culture and its Impact on the Development of Intercultural Competences in the Era of Internationalization of Higher Education and Research in Asian and European Contexts. Comparative Study of General Campuses and Specialized Faculty. Granada: Universidad de Granada, 2017. [http://hdl.handle.net/10481/48066]
Appears in Collections:Tesis

Files in This Item:

File Description SizeFormat
26765731.pdf151.97 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada