Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA,_12 (2017) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/47410

Title: Historias que emocionan: Grabación, creación y edición sonora como experiencia colaborativa en la universidad
Other Titles: Stories that move: Sound recording, creation and edition as a collaborative experience in the university
Authors: Arriaga-Sanz, Cristina
Alba Eguiluz, Baikune de
Totoricagüena Martín, Maricel
Cuadrado Méndez, Francisco José
Issue Date: Sep-2017
Abstract: Este proyecto, que forma parte de la red colaborativa UniTICarte, surge de la necesidad de vincular los procesos educativos con la sociedad en la que se insertan. Se parte de la investigación biográfico-narrativa y, concretamente, de los microrrelatos autobiográficos. Este planteamiento inicial da lugar a la creación musical y sonora a partir de una escucha atenta de las citadas historias de vida y al reconocimiento e identificación de las emociones que surjan, contribuyendo, a su vez, al desarrollo educativo-emocional. La propuesta educativa interuniversitaria se lleva a cabo con estudiantes del Grado de Maestro. Mediante prácticas fonográficas se crea un amplio repositorio de experiencias vitales en las que estén representadas todas las franjas etarias de la ciudadanía. El proyecto en su globalidad tiene un impacto importante en sus dimensiones social, emocional y educativa, con resultados de participación significativos.
This project is part of the collaborative network UniTICarte. It arises from the need to connect the educational process within the society in which they are inserted. It is part of the biographical-narrative research; that is specifically, autobiographical micro-stories. This initial approach results in musical and sound creations from an attentive listening of those life stories and the recognition and identification of emotions that arise. The project contributes to the emotional development. The inter-university educational proposal is carried out with teacher training students. An extensive repository of vital experiences, in which all the age groups of citizenship are included, is created through phonographic practices. The overall project has an important impact on its social, emotional and educational dimensions. It obtained significant results for the participants.
Sponsorship: Grupo de Investigación HUM-672 AREA (Análisis de la Realidad Educativa Andaluza), de la Universidad de Granada
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación musical
Redes colaborativas
Proyectos artísticos
Educación emocional
Formación inicial del profesorado
Music education
Collaborative networks
Artistic projects
Emotional education
Initial teacher training
URI: http://hdl.handle.net/10481/47410
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Arriaga Sanz, C.; et al. Historias que emocionan: Grabación, creación y edición sonora como experiencia colaborativa en la universidad. DEDiCA, 12: 131-153 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/47410]
Appears in Collections:DEDiCA,_12 (2017)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
08 - ARRIAGA SANZ, ALBA EGUILUZ, TOTORICAGUENA MARTIN, CUADRADO MENDEZ.pdf428.34 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada