Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 1 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/4716

Title: Profesores de matemáticas reflexivos: formación y cuestiones de investigación
Other Titles: Reflective mathematics teachers: training and research issues
Authors: Flores, Pablo
Issue Date: 1-Jun-2007
Abstract: En este artículo caracterizamos el término profesor de matemáticas reflexivo para poder concretar planes de formación profesional y analizar el desarrollo de estos profesores y su relación con el conocimiento profesional. Describimos algunas variables que se utilizan en las investigaciones sobre la caracterización y formación de profesores de matemáticas reflexivos. Para ello adoptamos algunos referentes teóricos y presentamos las investigaciones que estamos llevando en esta línea, en la que se pretende caracterizar el proceso de reflexión de estudiantes de la asignatura Prácticas de Enseñanza de Matemáticas, en la Licenciatura de Matemáticas.
In this paper we characterize the term reflective mathematics teacher in order to elucidate teacher training programs and analyze teachers' development and its relation to their professional knowledge. We describe some of the research variables that are used to characterize and train reflective mathematics teachers. With this purpose, we introduce some theoretical considerations and present some of the research projects we are currently working on concerning the reflection processes of preservice teachers in a methods course of the mathematics degree.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).
Series/Report no.: PNA;1(4)
Keywords: Profesor de matemáticas reflexivo
Formación de profesores de matemáticas
Reflective mathematics teacher
Mathematics teacher training
URI: http://hdl.handle.net/10481/4716
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Flores P. (2007). Profesores de matemáticas reflexivos: formación y cuestiones de investigación. PNA 1(4), 139-159
Appears in Collections:Volumen 1

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Flores2007Profesores.pdf674.48 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada