Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Modulema >
Modulema 1 (2017) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/47158

Title: La formación del profesorado y la importancia de las competencias interculturales y emocionales desde la perspectiva ética
Other Titles: Teacher training and the importance of intercultural and emotional competences from the ethical perspective
Authors: Vila-Merino, Eduardo
Cortés-González, Pedro
Martín-Solbes, Víctor
Issue Date: 2017
Abstract: Creemos necesario trabajar las competencias interculturales y emocionales en la formación del profesorado, ya que las consideramos en continua revisión debido a su complejidad y a los nuevos planteamientos pedagógicos de nuestros tiempos; de este modo, consideramos que las competencias emocionales y las interculturales deben estar presentes en cualquier reflexión educativa que se interese por el desarrollo de las personas. Por otra parte, nuestras sociedades son cada vez más complejas y culturalmente más plurales lo que, sin duda, debe llevarnos a reflexionar sobre la necesidad de articular competencias que mejoren las relaciones de convivencia que nos ayuden a la construcción de una ciudadanía plural y democrática.
We believe it is necessary to work on intercultural and emotional competences in the context of the teacher training. Nowadays we consider them in continuous revision due to their complexity and the new pedagogical approaches. In this way, we consider that emotional and intercultural competences must be present in any educational reflection because of the interest settled in the development of people. On the other hand, our societies are increasingly more complex and culturally diverse, which undoubtedly they should lead us to reflect on the need to articulate competences that improve the relations of coexistence that help us to build a plural and democratic citizenship.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Competencias interculturales y emocionales
Formación del profesorado
Cultura de paz
Educación intercultural
Intercultural and emotional competences
Teacher training
Culture of peace
Intercultural education
URI: http://hdl.handle.net/10481/47158
ISSN: 2530-934X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Vila-Merino, E.; Cortés-González, P.; Martín-Solbes, V. La formación del profesorado y la importancia de las competencias interculturales y emocionales desde la perspectiva ética. Modulema, 1: 5-20 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/47158]
Appears in Collections:Modulema 1 (2017)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol.1-Art.1 - Vila-Merino y otros.pdf348.21 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada