Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica y Organización Escolar >
DDOE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/47011

Title: ¿Se pueden determinar las funciones del supervisor universitario?
Other Titles: 是否能够确定大学实习导师的作用?
Authors: Pérez-García, Purificación
Issue Date: 2005
Abstract: Este trabajo de investigación estudia si los profesores supervisores universitarios estimulan la reflexión en los estudiantes de Magisterio. Para ello han participado 250 sujetos entre supervisores, alumnos y tutores. Hemos diseñado un cuestionario sobre acciones reflexivas, extraídas de la revisión de la literatura y se le ha preguntado al supervisor si ha estimulado tales acciones, al alumno si le han estimulado en tales acciones y al tutor si ha percibido tales estimulaciones y si existe alguna relación con la especialidad y experiencia. Los resultados informan de que existen diferencias significativas entre supervisores y alumnos sobre acciones reflexivas, obteniendo una potencia estadística bastante buena. Los alumnos no están estimulados, los supervisores dicen que sí estimulan, aunque reconocen que determinadas acciones no las propician. No se ha encontrado asociaciones entre el supervisor, la especialidad y acciones reflexivas, pero sí en relación a la experiencia. El tutor no muestra asociaciones significativas en relación a la experiencia, aunque sí sobre la especialidad.
This research studys if supervisors encourage the reflection of students of Primary Teacher. The sample was compoused for students of Practicum, university supervisor teachers and tutors (school teachers). A questionary about reflexive actions was administred. The questionary asks to supervisor if he had encouraged such actions, to student if he had been encouraged in this actions and tutor if he had seen this encouragements and if it is some relation with the speciality and the experience. The results shown important differences about reflective actions between supervisors and students of Practicum. The supervisors didn ́t encourage some reflective actions, although they thinks the opposite and the student admited not to have been encouraged. There were influence of the experience but no of the speciality on the relation of the supervisor, tutor and reflexive actions.
该研究旨在研究教育系的大学实习导师是否能够做到激励学生反思的作用。大学实习导师、学生及论文导师共参与了250 个主题。我们设计了一份关于反思行为的调查问卷,将其从文献回顾中提取,并询问实习导师是否已激励了此类活动,学生是否在这样的行为中受到了激励,而论文导师认为此类激励是否与专业和经验存在联系。结果显示,大学实习导师与学生的反思行为间存在显著差异,获得较好的统计效能。 实习导师认为尽管某些行动无法激励,但仍然存在激励学生的情况。主管,专业和反思行为之间没有发现任何联系,但与经验有关。在导师方面,并未显示与经验有关的明显联系,但与专业有关
Publisher: Universidad de Murcia
Keywords: Acciones reflexivas
Supervisor
Tutor
Estudiante universitario
Experiencia
Especialidad
Reflexive actions
University student
Experience
Speciality
大学学生
实习导师
导师
反思行为
经验
专业
URI: http://hdl.handle.net/10481/47011
ISSN: 0212-4068
1989-9106
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pérez-García, P. ¿Se pueden determinar las funciones del supervisor universitario?. Revista de Investigación Educativa, 23(2): 315-332 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/47011]
Appears in Collections:DDOE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PerezGarcia_FuncionesSupervisor.pdf212.94 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada