Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46355

Title: Proyecto de intervención: La gestión de las emociones en niños con TDAH
Authors: Navarro Pérez, Luisa María
Issue Date: 12-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: Lo que pretendemos en este proyecto es que los niños con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH) aprendan a gestionar sus emociones a través de diferentes juegos y dinámicas, así como fomentar los ámbitos en los que más necesidades encontramos, como son las relaciones sociales, la motivación, la empatía y la expresión de sentimientos. Para ello hemos indagado y realizado una revisión bibliográfica sobre este trastorno y mediante estudios de diversos autores y la observación participante en la asociación AMPACHICO, detectar dichas necesidades. A continuación, basándonos en el objetivo general y los objetivos específicos que hemos planteado previamente, desarrollamos las actividades y talleres con los que vamos a trabajar, adaptándolas a las necesidades y capacidades de los sujetos.
What we want in this project is that children with ADHD learn to manage their emotions through various games and dynamics, as well as to promote the areas in which more needs we find such as social relationships, motivation, empathy, and the expression of feelings. For this purpose we have investigated and carried out a literature review about this disorder, to studies of different authors and participant observation in the Association AMPACHICO, detect these needs. Then, based on the overall objective and the specific objectives that we have previously raised, we develop activities and workshops that we are going to work, adapting them to the needs and capacities of the subjects.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Pedagogía
Keywords: TDAH
Emociones
Habilidades sociales
Empatía
Motivación
ADHD
Emotions
Social skills
Empathy
Motivation
URI: http://hdl.handle.net/10481/46355
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
NAVARRO_PÉREZ_LUISA.pdf554.74 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada